torsdag 4 december 2014

Lite hantverk

....eller vad man skall kalla det! I varje fall har pysselådran aktiverats en del sedan jag kom hit och bl a tog jag tag i idén att göra ett kuddfodral av och sätta tofsar i hörnen på ett tygstycke jag tycker mycket om men som jag haft liggande några år. Detta blev resultatet!

Igår stöpte jag också ljus i Bonstorp av 5 kg ljusstumpar och 1 kg ljusmassa, som jag hade i en låda i Säby. Anna i Bonstorp hade drygt 3 kg ljusmassa och av detta fick vi 138 ljus, som vi delade lika. De brinner lugnt och fint, så jag är verkligen nöjd! Några doppade vi på slutet i bivax och dessa har en lite mer gulbeige ton.

Jag har fått ett par gamla skinntofflor lagade hos skomakaren istället för att köpa nya. De hade gått sönder i nästan alla sömmar, men nu är de hela. Återvinning är verkligen en sysselsättning som känns rätt!

Inga kommentarer: