tisdag 30 december 2014

Lite fler julprojekt

Några fler julprojekt genomfördes här, förutom ljusstöpning och kuddsömnad, om än av det mindre formatet! - Ett större återkommer jag till i nästa inlägg!

Så här såg ljushållarna ut.
Eftersom jag gillar takkronan jag köpte på loppis i Uppsala när jag var i 20-årsåldern - mitt livs första loppisfynd - ville jag laga den. Ingrid hade fyra ljushållare, som hon skickade mig. De passade perfekt, men saknade den lilla "pärlan" nedtill. När jag var i Mariestad, gick jag också in i en hobbyaffär, och där fann jag träpärlor, som också visade sig passa perfekt!




Med hjälp av klarröd lackfärg, som jag köpte när jag skulle måla en fjärde köksstol i samma färg som tre som hängt med från Ängåsen redan var målade i, blev hela takkronan röd igen, i exakt samma nyans som tidigare!
Även den röda brickan som hängt med sedan Ängåsentiden, fick sig en överstrykning!

Nästa lilla projekt var att pryda pardörrarna på framsidan, vilket jag gjorde med hjälp av ett par hjärtformade ståltrådsstativ, som jag fann bland mamma Karins efterlämnade hobbysaker, lite enris från Stinas kransbindning i Sund och sidenband!




Välkommen!



Inga kommentarer: