onsdag 24 juli 2013

Uteduschen


Idag tog jag min andra dusch i duschutrymmet utan att ha fyllt på påsen med vatten sedan den förra duschen. Det fungerar utmärkt bra och det är underbart skönt att kunna blaska av sig när man jobbat några timmar med lien eller spaden och har lite för bråttom för att åka ned till sjön. Jag kände mig fräsch flera timmar efteråt och gör det än.

Tack, Johanna, för bambu"väggen"! Den kom verkligen till användning här! Det funkar bra också med mitt gamla duschdraperi så länge det inte blåser, men gör det det, så fungerar det som ett segel och hotar möjligen att dra med sig hela anläggningen om man försöker sätta fast det med kardborreband, t ex. Ännu troligare är väl i och för sig att det då blåser sönder! Nu har det inte blåst alls de gånger jag har duschat, men med tiden kanske man ska satsa på en svängdörr istället?

Uppstagandet påbörjade jag själv, men Jan hjälpte mig göra klart det.

Kostnaden för hela duschutrymmet för min del har bara varit 79 kr, vilket var kostnaden för duschpåsen med slang!

Inga kommentarer: