måndag 1 april 2013

Kyrkan klar!

Döm om min förvåning när jag kom till Södra Råda idag (jättehärligt väder idag också!) och fick se att de fått upp taket på gamla kyrkan! Nog har de jobbat snabbt, men att det skulle gå så snabbt nu på slutet, hade jag inte väntat mig! Det hängde en krans där också, så antingen har de haft taklagsfest redan, eller också skall de ha den snart. Igår märkte jag ju ingenting av detta.

 

Jag skall försöka höra mig för med Karl-Erik Eriksson i Södra Råda-akademin hur det ligger till med den saken! Jag är ju med i Södra Råda-akademin, men jag har inte hört något. En verkligt glädjande överraskning, i alla fall! Nu är det väl då bara spånen som skall på och sedan målning?

Ja, härligt väder, var det som sagt, men tydligen har det blåst ordentligt, för vid sidan om den positiva överraskningen med kyrkan, så väntade mig en inte lika rolig överraskning. Det hade nämligen blåst ner flera stora grenar från träden och möblerna hade till och med blåst av verandan och var nu bara kaffeved. Så nu får det bli ett verkligt gigantiskt valborgsbål framåt Valborg! Hoppas ni kan komma!

Konstigt bara att kransen på kyrktaket hängde kvar, när det blåst så förskräckligt. Fast de kanske hängde upp kransen idag?

Tyvärr tog batteriet i kameran slut medan jag var där och jag hade inte laddaren med mig, så jag kunde inte ta något kort på de myckna kringspridda grenarna, men jag får väl ta ett när jag kommer dit nästa gång!

PS ----------------

Bäst att så här i efterhand (den 7 april) informera om att ovanstående var ett aprilskämt. Ja, den uppmärksamme har nog redan upptäckt det, förstås......!

Men den dagen när kyrkan är klar kommer förhoppningsvis!

Inga kommentarer: