tisdag 31 juli 2012

Inte helt konsekvent

Upptäckte att jag inte var helt konsekvent vad gäller exponering av varumärkena nedan när det gällde mjölken och muscovadosockret. Låt mig förklara.

När det gäller mjölk råder det mer eller mindre monopol på den fronten. Dock köper jag inte alltid Arla mjölk, utan nästen alltid Hjordnära, eftsom de har den mjölken i Gullspångshallen. Var och en som vet var Södra Råda ligger kan räkna ut att jag handlar antingen i Gullspångshallen eller i Nybblehallen och mer sällan i den sistnämnda, eftersom det är en mil längre dit t o r än till Gullspångshallen. I Nybblehallen har de Arla och ibland ekologisk mjölk. Så nu vet ni var jag förmodligen handlade sist, dessutom...

Muscovadosockret - inköpt på hembygdsgården i Södra Råda, visar jag med glädje, då det i princip bara är ett bolag som också äger den svenska sockermarknaden. Det här Fair Trade och ekologiska muscovadosockret på bilden är dessutom gudomligt gott!

Så till burklocken. Nej, jag vill inte att de stora varumärkenas namn ska synas på något av dem, då någon kan förledas att tro att jag t ex köper Felix sylt, vilket jag inte kan minnas att jag gjort, utan ekologisk t ex lingonsylt och det tror jag inte att Felix har (ursäkta mig, Felix, om ni har det).  Därmed vill jag inte göra reklam för t ex Felix i syltsammanhang. Den burk som det står ett varumärke för ett av de största företagen på vill jag nämligen minnas att det har varit rödbetor i.

Hur som helst tror jag inte att de stora livsmedelsföretagen behöver någon reklam från mig! För att nu kompensera min bild på Arla ekologisk mellanmjölk, lägger jag här in en länk till Hjordnära! Kanske blir min blogg en reklamblogg till slut ändå?
http://www.hjordnara.se/hjordnara.aspx


Inga kommentarer: