onsdag 6 januari 2016

Uppdatering av "Saker som har fått fötter?"

Här kommer en uppdatering av inlägget "Saker som har fått fötter?"

Aksrakan är hittad liksom en annan sak, som jag behövde. Dock har jag fortfarande inte hittat några saker, men jag hoppas att de kommer fram.

Jag är glad att jag hittade de här sakerna, givetvis! Askrakan hade fallit ner bakom ett skåp i rummet där kakelugnen murats om. Den kom fram när min son och jag flyttade skåpet. Vad den gjorde där, vet jag inte, men huvudsaken är att den är funnen, för det är den enda raka jag kommer längst in i eldstaden i vedspisen med. Jag har försökt hitta någon motsvarande, men alla har ett mycket kortare skaft! Sedan har den ett visst affektionsvärde också, givetvis, men framför allt behövde jag den och att köpa nytt är dyrt (om motsvarande finns att köpa)!

Jag får fortsätta angående huruvida jag hittar resterande saker också eller ej!

Inga kommentarer: