onsdag 21 augusti 2013

Verandastaketet återinsatt

Det är Lars-Erik Jern i Kronkärr som har gjort det igen - denna gång alltså lagat räcket runt verandan och bl a gjort nya överliggare, samt satt dit spjälorna. Han fick också såga till några nya. Nu behöver staketet och stolparna en sista strykning, för att det skall se ut som det ska. Mats målade ju staketet två gånger.


Jag har också en hel del fönsterfoder kvar att måla (ja, det på bilden måste bara blir skrapat och målat!) och ge några fönster, inkl dem som Martin skrapade och målade, en extra strykning. Jag hoppas jag skall få tid innan det blir riktig höst och fuktigt!

Dessutom behöver kittet bättras på här och var samt några hörnbeslag sättas fast och så återstår ju två fönster på huset och ett på uthuset att göra i ordning helt och hållet - fast det blir med största sannolikhet inte i höst!

Däremot vore det väldigt roligt om jag finge tid att göra klart i sovrummet, när nu fönstret är isatt och kakelugnen lagad. Men, men -  det troligaste är nog att det blir i vår. Jag får nog koncentrera mig på att hinna med fönstren!


Inga kommentarer: