onsdag 21 augusti 2013

Släktbesök

För nu ca 1,5 vecka sedan gick släktträffen i Värmlands Säby och här i Södra Råda av stapeln. Det var väldigt roligt att träffa alla och att få träffa de flesta i flera dagar dessutom! På lördagen hade vi ju den stora middagen och på söndagen brunch här i Södra Råda missionshus. Sedan åkte vi på en rundtur och tittade på några släktgårdar på farfars farmors sida. Därefter gav bl a kusin Barbro och bror Jan en liten konsert i Visnums Kils kyrka, som jag bokat. Sedan kaffe i Värmlands Säby och på kvällen grillning här.

På måndag morgon åt vi gemensam frukost här i Södra Råda (då var vi dock bara sex stycken) och sedan var släktträffen slut. Bilden är på tre av mina / våra kusiner, varav två kommit från USA. Tyvärr tog jag ingen bild på söndagkvällen eller på brunchen, men desto fler bilder har ju tagits från middagen på lördagen!


Nu har det mesta återgått till det normala, fast direkt efteråt åkte jag på en dunderförkylning och hamnade i sängen med tämligen hög feber. Dessutom har en av hönorna skadat sig så allvarligt att hon knappt kan röra sig och har krävt lite extra omvårdnad."Tur" i oturen har jag själv haft min förkylning att ta hand om och därför ändå varit hemma.

Inga kommentarer: