tisdag 16 juli 2013

Fler auktions- och loppisfynd

Ett bord av slagbordstyp. Ingen hade lagt något bud på det, så jag fick ta det med dagen därpå (i förrgår) när jag hämtade skåpet.
Inte heller den här fina vävstolen hade någon lagt något bud på. Jag tänkte göra det, men ansåg att jag inte hade plats för någon mer vävstol. Efter auktionen fick jag dock köpa den för 20 kr......Så här ensam och övergiven stod den på bandyplanen dagen efter auktionen. Regnet hängde i luften och hade jag inte köpt den, hade den hamnat på tippen....Några som jobbade där i bandyklubben baxade upp den på flaket, medan min granne och jag baxade av den och in den i skolsalen (fick fl a haka av dörren först). Får se vem som blir först att väva på den..?!
Micro för 20 kr införskaffades på loppisen....Fräsch och fungerar utmärkt!
Två förstoringsapparater....Inte för att jag tror att jag kommer att använda dem, men vem vet vem som kanske kommer att göra det när alla tröttnat på digitala bilder som det inte blir något kvar av? Även dessa hade hamnat på tippen, så jag fick ta med även dessa.........Huven och kameralinsen på den bakre ramlade av på den delvis gropiga Södra Råda-vägen, men klarade sig mirakulöst nog!
Tillsammans med vattenkokare, uppfällbar barngrind i trä (vem vet, det kan väl komma fler barn?), gammaldags kryddset i porslin (bild saknas dessvärre), två vita tyllgardiner som skall användas som myggskydd, en handgjord påskgumma att hänga upp till påsk, en julgransfot i gjutjärn till en framtida utegran, kanske?, salt- o pepparkar i snygg design, en fin löpare i jaquardmönster, badrumsmatta och en fin pikétröja som är för liten för mig men kanske lagom till någon annan......, trädgårdsmöbeln Jutlandia och skåpet, får jag säga att det blev rätt mycket för ca 580 kronor inkl inropsavgift....!

Inga kommentarer: