lördag 5 maj 2012

Skolan från solsidan!

Söndagen den 29 april hade Mats och jag en härligt solig arbetsdag i Södra Råda. Det var sista rycket inför Valborg. Mats räfsade några skottkärror med löv samt rensade några nedtagna träd från grenar med hjälp av yxa och grensax. Själv ägnade jag mig åt eldningen och åt att bära ut rishögen på åkern.

Mats i arbetstagen med grensaxen.
En bild av huset från solsidan, dvs väster.
Elden har nästan falnat och ligger och pyr på åkern.

Trappan, som Jan gjorde förra året, är fin, men fasadens delvis akuta behov av målning avslöjas i vårsolen och ser inte utemöblerna till höger lite "vesna" ut? Jag vet i varje fall vad jag behöver ägna en förmodligen stor del av sommarsemestern åt! - Målning! En takränna behöver också snarast sättas upp på baksidan!


Inga kommentarer: